Delo, 02.01.2013

Petrolija v_stečaj_ideja_o_motodromu_pa_še_živa_Petrolija v stečaj, ideja o motodromu pa še živa? Velepotezni načrti padli vvodo Potopil jih je Aldo Pietro Ferrari-Bo ideja preživela in morda kdaj tudi v resnici zaživela? Lendava - Sredi decembra seje na pobudo ene od upnic, družbe Lineal iz Maribora, na soboškem okrožnem sodišču začel stečajni postopek nad lendavsko delniško družbo Petrolija, ki je še pred dvema letoma mahala z velikopoteznimi načrti za gradnjio 200-milijonskega kompleksa motodroma v Petišovcih pri Lendavi. JOŽE POJBIČ Petrolija, d. d., kije imela nazadnje vpisanih približno 60 solastnikov, največja, skoraj 70-odstotna lastnica pa je sama delniška družba, ima že skoraj dve leti blokirana bančna računa.

Vmes so v izvršbi na dveh dražbah prodali večino zemljišč, ki jih je družba nakupila med pripravami na gradnjo kompleksa, tako da je za poplačilo upnikov ostalo bore malo stečajne mase, pravi stečajna upraviteljica Alenka Krivec - Nabernik. Koliko premoženja je v resnici ostalo in koliko je terjatev, nam še ni mogla povedati, ker še ni prevzela dokumentacije in bilanc, vendar je po njenem mnenju upanja na poplačilo upnikov zelo malo, še manj pa je verjetno, da bi vsaj del svojih vložkov dobili izplačan mali delničarji, ki so na poziv Petrolije vložili svoj denar v pompozno napovedovani in promovirani veleprojekt. Cena zrasla za desetkrat Zgodba s Petrolijo se je začela že leta 2007, ko se je rodila zamisel o gradnji motodroma oziroma dirkališča v Petišovcih pri Lendavi, na mestu, kjer sta zdaj stadion za spidvej in vaško igrišče. Z začetnih dvajsetih milijonov evrov se je vrednost načrtovanega v nekaj letih podeseterila in sedemnajst družbenikov je nameravalo s posojili evropskih bank, nepovratnimi sredstvi EU in lastnim kapitalom, ki bi ga zbrali tudi s prodajo delnic malim delničarjem, na 170 hektarih zgraditi sodoben motodrom z dirkalno stezo, na kateri bi bilo mogoče prirejati tudi dirke z motorji razreda GP, hotel, rehabilitacijski center za motoriste, apartmajsko naselje in igrišče za golf. Že v drugi polovici leta 2010 so nekateri začeli pozivati k previdnosti, saj glede na krizo in preambiciozno zastavljene načrte niso verjeli, da bo takšen projekt mogoče uresničiti, pa tudi v vodstvo projekta niso imeli velikega zaupanja. Direktor Petrolije Viktor Ketler je namreč pred tem s svojim podjetjem Kovinoplastika že šel v stečaj, dva člana vodstva Petrolije Gojko Kenda in Željko Vidič pa sta konec leta 2009 prodala skupno podjetje Situla nova, ki je zašlo v izgube. Kljub temu se je našlo nekajmalih delničarjev, ki so vložili nekaj denarja v projekt, ki naj bi ga v začetku leta 2011 pomagal zagnati najprej skrivnostni švicarski finančni svetovalec, o katerem se je pozneje pokazalo, da je italijanski podjetnik sumljivega slovesa Aldo Pietro Ferrari. Ta je obljubljal, da bo pridobil denar za gradnjo Motodroma Petrolija pri evropskih bankah, vendar se ni zgodilo nič in projekt je obtičal zgolj z velikim kupom idejnih načrtov in dokumentacije, nekaj nakupljenimi zemljišči in skoraj dokončanimi spremembami občinskih podrobnih ureditvenih načrtov za območje motodroma. Pozneje je bilo mogoče na spletu prebrati, da je Ferrari na Južnem Tirolskem v Italiji ogoljufal pet podjetnikov, od katerih je pobral predplačila za stroške urejanja velikih investicijskih posojil, pa podjetniki niso dobili ne posojil in ne vrnjenih predplačil. Goljufivi Ferrari V primeru Petrolije se Ferrariju ni uspelo okoristiti, nam je zagotovil donedavni direktor Viktor Ketler, za njegov sumljivi sloves pa je vodstvo izvedelo šele pozneje. Sicer pa o podrobnostih v zvezi s Petrolijo Ketler ni hotel govoriti, ker da po uvedbi stečajnega postopka te pravice nima več, le to je dejal, da bi bilo škoda, če bi zamisel o motodromu propadla. Podobno meni tudi direktor pobudnice uvedbe stečaja' Petrolije, mariborske družbe Lineal, Samo Peter Medved. Ta pravi, da so stečaj sprožili, ker jim Petrolija ni plačala izdelave projektne dokumentacije, sam projekt pa se mu zdi še vedno zanimiv in vreden truda. Po njegovem bi bilo najpomembneje, da se dokonča občinski prostorski načrt za območje motodroma, saj bi bilo potem; veliko lažje pridobiti investitorje". »Upam, da bo načrt dočakal uresničitev, seveda pod drugim vodstvom,« pravi. Tudi interes občine je, da se projekt nadaljuje, nam je povedal lendavski župan Anton Balažek. Občinski svet je namreč obravnaval pobudo nekaterih večjih upnikov Petrolije za to in sklenil, da bodo nadaljevali postopke za spremembo prostorskih planov. Okoli petišovskega stadiona za spidvej bi morala Petrolija zgraditi sodoben motodrom in turistični center, vendar je družba v stečaju, gradbincev pa ni. Foto JOŽE PojBič

 

Medij: Delo
Avtorji: Pojbič Jože
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Gospodarstvo
Datum: 02. 01. 2013 
Stran: 9