Dnevnik, 23.10.2012

Mercata in_SŽ_v_boju_za_FerspedMercata in SZ v boju za Fersped Kljub temu da imajo SZ v lasti 97 odstotkov Ferspeda, je Mercati uspelo prevzeti njegov nadzorni svet Sebastjan Morozov Ljubljana - Čeprav so Slovenske železnice od 12. oktobra 97-odstotni lastnik špedicijske družbe Fersped, je Mercata minuli teden izpeljala skupščino družbe. Lastniški delež v Ferspedu so Slovenske železnice zvišale z 48,44 odstotka na 97 z nakupom deleža na dražbi Hypo Bank, ki j e Mercati zaradi neplačanih zapadlih po sojil zasegla delnice. Kljub skoraj stoodstotnemu lastništvu Slovenskih železnic (družba se skupščine ni udeležila) je Mercati na skupščini uspelo iz nadzornega sveta odpoklicati Milana Jelenca, enegaod direktorjev na Slovenskih železnicah, namesto njega pa imenovati Marka Mencina, predsednika uprave Mercate. Na prosto nadzomiško mesto paje Mercata imenovala predstavnika malih delničarjev MDS Rajka Stankoviča.

Kot je pojasnil Mencin, je bilo v sklicu Ferspedove skupščine navedeno, da na njej lahko glasujejo tisti delničarji, ki so štiri dni pred skupščino kot lastniki vpisani v delniško knjigo družbe. »Ker je bila Mercata na presečni dan lastnica Ferspeda, smo skupščino izvedli,« je dejal Mencin. Dodal je, da so sredi septembra, ko Hypo še ni prodal kasneje zaseženih delnic, sklicali skupščino Ferspeda. V primerjavi z Mercato pa so na Slovenskih železnicah prepričani, da so na Ferspedovi skupščini sprejeti sklepi nezakoniti. Za zaščito svojih interesov nameravajo »sprejeti vse potrebne ukrepe in nezakonitosti prijaviti pristojnim organom«. Zaradi bistvene lastniške spremembe je direktor Ferspeda 15. oktobra skupščino preklical, so opozorili na Slovenskih železnicah. Toda Mercata jo je izvedla na svojem sedežu. In kako Mercata utemeljuje zamenjavo nadzornikov, do katere je prišlo po zasegu in prodaji njenih delnic Ferspeda? Mencin trdi, da so na Slovenskih železnicah želeli preprečiti skupščino, ker je Mercata želela raziskati sume o prelivanju sredstev iz Ferspeda na Slovenske železnice oziroma sum o transfemih cenah. »Pred meseci je namreč mednarodna svetovalna družba A. T. Kearnev ugotovila, da mora Fersped Slovenskim železnicam za prevoze plačevati višj e cene kot velika večina konkurenčnih podjetij,« je dejal Mencin. Na Slovenskih železnicah so očitke o izčrpavanju Ferspeda ostro zavrnili kot neutemeljene. »Ferspedu nismo zaračunavali višjih ccnkot drugim špediterjem,« so pojasnili na Slovenskih železnicah. Po njihovih zatrjevanjih tudi analiza A. T. Keamevjategane dokazuje. Analiza naj bi namreč navajala le povprečja vrednosti, ne navaja pa razlik med vrstami blaga (klasični in kombinirani promet), vrste prevozov (notranji in mednarodni promet) in povprečne razdalje, na kateri se prepelje blago. »Vse to pa so dejavniki, ki odločilno vplivajo na oblikovanje cen,« so pojasnili na Slovenskih železnicah. Čeprav so Slovenske železnice skoraj stoodstotni lastnik Ferspeda, je Mercata pod vodstvom Marka Mencina (na fotografiji) minuli teden izvedla skupščino družbe in zamenjala predstavnika Slovenskih železnic v nadzornem svetu Ferspeda. Mercata mora dopolniti predlog za prisilno poravnavo Ljubljansko okrožno sodišče je odločilo, da mora Mercata predlog za začetek prisilne poravnave dopolniti s poročilom o finančnem položaju in poslovanju družbe, revizorjevim poročilom o revidiranju poročila, načrtom finančnega prestrukturiranja in poročilom pooblaščenega ocenjevalca vrednosti podjetij. Poleg tega mora družba zadolžiti predujem za začetek prisilne poravnave v višini 1500 evrov.

 

Medij: Dnevnik
Avtorji: Morozov Sebastjan
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Poslovni Dnevnik
Datum: 23. 10. 2012 
Stran: 10