Finance.si, 09.02.2012

Pri prodaji Mercatorja so bili vsi prodajni procesi izpeljani popolnoma narobe

10dbUntitled-4.1328727297

Od vsega cirkusa okoli prodaje Mercatorja[MELR 120,00 -14,29%] me najbolj moti nesposobnost prodajalcev. Že res, da so imeli prodajalci različne interese v poslu, a tako se enega največjih podjetij v Sloveniji ne prodaja. Pravijo, da je dober prodajalec sposoben kup gnoja prodati za suho zlato. V tem primeru je bilo ravno obratno. Na eni strani je bil Agrokorjev marketinški stroj v polnem pogonu.

Brez težav je odgnal vse druge potencialne kupce, v javnosti mu je uspelo prikazovati slabo sliko slovenskega trgovca, sam pa je uspešno prikril svoje težave in seveda je tudi izkoristil različna stališča prodajalcev.

Prodajalci so vse to samo nemo spremljali, stoično so proces prodaje zaupali tuji investicijski banki, sami pa si niso bili sposobni zagotoviti niti trdnih zagotovil o plačilu. Takim prodajlcem ne bi smeli zaupati niti prodaje solate na tržnici.

Agrokorjev stroj je v kot in stran od prodajalcev uspešno zrinil tudi upravo Mercatorja, ki je lahko le v ozadju opazovala ves cirkus in potihem lobirala za svoje interese. Pa da ne bo pomote. Nič neobičajnega ni, da se uprave družb uprejo neželenemu kupcu. Celo zelo pogosto se dogaja, da družba sama aktivno sodeluje v procesu prodaje. Ena bolj bizarnih obramb pred prevzemom, ki se ga spomnim je prevzem francoskega jeklarja Arcelor, ko ga je kupoval indijski konkurent Laksmi Mittal v večinski lasti premožne indijske družine. Uprava Arcelorja je svoje delničarje preprosto pozvala naj ne prodajo delnic cenenemu Indijcu, ki ima povrhu vsega - in to je za Francoze še hujše - angleško državljanstvo. Ko je indijsko-angleški jeklarski velikan izdatno izboljšal ponudbo je gospod Laksmi v očeh uprave takoj postal uspešen poslovnež z jasno strategijo razvoja. Pri prodaji Mercatorja so bili vsi prodajni procesi izpeljani popolnoma narobe. Prodajalci zbrani iz vseh vetrov so sicer izbrali svetovalca za prodajo, a prave prodajne kampanje ni bilo opaziti. Zelo malo ali celo nobenih promocij družbe pri potencialnih kupcih in investicijskih svetovalcih.

Kupci tudi nikoli ne bi smeli nakazovati, da se jim s prodajo mudi ali da so v stiski, a mediji smo bili polni prav njihovih finančnih težav. V takih razmerah pa je seveda prodaja obsojena na propad ali pa mizerno ceno. Tudi jasno izračenih stališč in pričakovanj ni bilo.Če še nekako razumem Pivovaro Laško [PILR 9,30 -2,31%] , ki je v hudih finančnih težavah, pa ne morem razumetu NLB , ki si ni znala izračunati koliko je zanjo vreden Mercator, pod kakšnimi pogoji in komu ga lahko proda ter kakšne so druge opcije. Pa nikar ne mislite, da se v Sloveniji nič ne da prodati in da se nas bodo zdaj tuji vlagatelji še bolj izogibali. Ni res. Tujih vlagateljev pri prodaji Mercatorja ni bilo, ker jih prodajalci niso znali privabiti. Uspešna prodaja Etola pa je dovolj zgovoren dokaz, da so tudi v Sloveniji možne uspešne prodaje.

Tako smo lahko še srečni, da je prvi prišel k pameti kupec in umaknil ponudbo. Pa ne zato, ker smo se v Sloveniji izognili še enega tajkuna ali ker bi nam morebiti Agrokor prinesel kaj slabega, ampak ker upam, da se bomo iz tega kaj naučili in naslednje prodaje izvedli tako kot je treba.