Finance, 15.11.2012

Bitka za_celjski_VOC_se_zaostrujeŠestkratna razlika v ceni delnice VOC, ki skrbi za ceste od avstrijske do hrvaške meje Bitka za celjski VOC se zaostruje. Po podatkih delniške knjige je bil Ahac včeraj lastnik že 16 odstotkov delnic družbe VOC Celje. Cilj Ahaca naj bi bil preseči četrtino, pravijo naši viri. Ljubljanska družba Kajt pa je objavila prevzemno namero za nakup vseh delnic. Po napovedi stečajne upraviteljice CM Celje Milene Sisinger, da bo na dražbi prodajala 66,3 odstotka delnic VOC Celje po 11,7 evra za delnico, se je med možnimi kupci vnel boj za nakup preostalih delnic. Šentjurski Ahac Romana Moškotevca, ki mu svetuje Janez Škoberne iz propadlega CP Maribor, je v zadnjih dneh pospešeno odkupoval delnice VOC od malih delničarjev po dva evra za vsako, kar je petina knjigovodske vrednosti.

Ahac je poskušal v podjetje vstopiti že prek 800 tisočakov vredne dokapitalizacije prejšnji teden, a je zaradi začetka stečaja CM Celje dokapitalizacija propadla. Sagojev partner v prevzem V igro je vstopila tudi družba Kajt, ki sodeluje s Sagojem Mihe Kozamernika. Sago je nameraval v VOC vstopiti že prek petmilijonske dokapitalizacije, a z bankami upnicami CM Celje in VOC septembra ni našel skupnega jezika. Zdaj je Kajt objavil prevzemno namero in za delnico ponuja deset evrov, s čimer zeli preprečiti, dabi Ahac dosegel četrtinski prag. S tem bi imel Ahac pomembno prednost na dražbi za kontrolni delež iz stečaja CM Celje, dosežena cena pa bi bila verjetno nižja od 11,7 evra. S 25-odstotnim deležem bi lastnik namreč lahko blokiral spremembe statuta in zamenjave nadzornikov. Ahac je v prednosti tudi zato, ker je kot partner VOC oddal ponudbo za naslednjo sedemletno koncesijo za vzdrževanje cest na Celjskem. Dvomi o ljubljanskem konzorciju Odločitve o izboru koncesionarjev Direkcija RS za ceste (DRSC) sicer še ni sprejela, so nam uradno sporočili. Po neuradnih informacijah pa na DRSC razmišljajo, dabi razpis razveljavili. Odgovorni na DRSC naj bi bili nezaupljivi zlasti do konzorcija devetih partnerjev s podjetjem Mapri iz Turjaka na čelu, ki je s 44,8 milijona evrov najugodnejši ponudnik za ljubljansko koncesijo. »Tak konzorcij je res novost, vendar bo deloval. Partnerji imamo mehanizacijo in baze po vsem rajonu, pluge in posipalnike pa bomo nabavili, če bomo izbrani. Ustanovljeno je že projektno podjetje, prav tako imamo v ozadju banko z jamstvi,« nam je dejal eden izmed članov konzorcija. Omenjenemu konzorciju sledi KPL z JRS (49,9 milijona evrov), ki pa naj bi se za koncesijo potegovala z isto mehanizacijo, s katero izvaja zimsko službo naljubljanskih občinskih cestah. •

 

Medij: Finance
Avtorji: Elikan Jaka
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Dogodki in ozadja
Datum: 15. 11. 2012 
Stran: 4