Finance, 12.04.2013

Bi gradnja_novega_letališkega_terminala_delničarjem_odžirala_dividende_Bi gradnja novega letališkega terminala delničarjem odžirala dividende? Mali delničarji Aerodroma: Na skupščini bomo sami odločali o gradnji drugega terminala B Tanja Smrekar Iskric tanja.smrekar&lfinance.si Naložba Aerodroma Ljubljana v drugi potniški terminal bi lahko močno oslabila bilanco in denarni tok družbe. S tem pa bi bilo lahko ogroženo tudi izplačilo dividend v prihodnjih letih, opozarja analitik Matej Justin iz Alte Invest. O predvidoma 70 milijonov evrov »težki« naložbi so včeraj po neuradnih informacijah razpravlj ali tudi nadzorniki skupaj z upravo letališča. Kot pravijo v družbi, bodo odločitev o naložbi prepustili delničarjem na junijski skupščini. Če si bodo premislili in odločanja o naložbi ne bodo uvrstili na dnevni red, lahko to mali delničarji zahtevajo sami. »Takoj lahko zberemo pet odstotkov glasovalnih pravic, ki so potrebne za širitev dnevnega reda skupščine,« pravi predstavnik malih delničarjev iz društva MDS Rajko Stankovič.

Zbiranje glasov ne bo težko, saj je večinska lastnica država izgubila glasovalne pravice. Potnikov je vse manj Lani je prek ljubljanskega letališča letelo 1.198.911 potnikov. To je dobrih 12 odstotkov ali 170.574 potnikov manj kot predlanskim, kar je trikrat večji upad od prvotno načrtovanega. Zakaj torej uprava letališča, ki jo vodi Zmago Skobir, vztraja pri gradnji drugega terminala, namesto da bi za manj denarja prenovila prvega? Ker je zdajšnji terminal dotrajan in ne omogoča več doseganja zadovoljivih, kakovostnih standardov, so že pojasnjevali na letališču. Prenova tako po njihovih ocenah dolgoročno ne bi izpolnila potreb in standardov. Takšen odgovor pa delničarjev ne prepriča. Zahtevali bodo natančna pojasnila tudi o tem, kako bo naložba vplivala na izplačila dividend v prihodnjih letih, kakšna je donosnost vlaganj in kako bo vodstvo letališča zagotovilo večje prihodke in več potnikov. Na Aerodromu so pred časom sicer računali na morebitne tuje sovlagatelje, ki bi pripeljali tudi več potnikov. Omenjala sta se beneško letališče in kitajska skupina HNA Group, ki ima tudi letalsko družbo Hainan Airlines. A konkretnih poslov in ponudb kar ni in ni, pravi neuradni vir. Na letališču zdaj pravijo, da vstopa tujih partnerjev ne predvidevajo. Predlagana dividenda za leto 2012 znaša 0,43 evra bruto na navadno kosovno delnico in 0,54 evra za prednostno delnico. To je skupaj 1,8 milijona evrov. Zelje delničarjev po izrednih dividendah segajo vse do petih evrovbruto na delnico, kar je približno polovica likvidnih sredstev družbe oziroma okoli 20 milijonov evrov, smo izvedeli neuradno. »Odkar je Aerodrom Ljubljana sporočil svoje velikopotezno načrtovane naložbe, so vlagatelji zaskrbljeni nad ekonomičnostjo teh načrtov. Decembra 2012 so sicer dobili odločbo o dodelitvi nepovratnih sredstev v višini 22 odstotkov celotne naložbe (okoli 15 milijonov evrov, op. a.), a bo Aerodrom še vedno moral zagotoviti večino sredstev iz lastnih virov. Obenem že nekaj časa upada število potnikov in tudi napovedi za prihodnja leta niso najbolj optimistične. Omenjena naložba bi tako lahko močno oslabila njihovo bilanco stanja in denarni tok, stempabibilo lahko ogroženo tudi izplačilo dividend,« meni Matej Justin. Po njegovem mnenju poleg omenjene naložbe glavno nevarnost za delnico podjetja pomenijo tudi težave Adrie Airways, ki prepelje čedalje manj potnikov. • ► ______ * %SmJlmm--i , I __» «. 1 JI 1 k * sdr ' * i I ' ! J. " ' r I / tu- j r i l /-' _______ . f r H, r " f ■ __i.,iiin.__ T if L M Jla__________ :^^B^BMaMSiSS_pi^^BHi_HI^^_i tečaj delnic — ■ poslovanie -M. AERODROMA "~ LJUBLJANSKEGA Nevarnost za delnico LJUBLJANA LETALIŠČA Aerodroma so tudi težave ► ► Adrie Podgvriprlliodl- OsHdpttieek 40 6.0 _V* : /~ : 8 ' U.04J2 -104J3 ° i0 2010 2011 2012 V]_www___ic__ Vir.Aero&omljubljaria

 

Medij: Finance
Avtorji: Smrekar Iskrić Tanja
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Dogodki in ozadja
Datum: 12. 04. 2013 
Stran: 6