Finance, 05.03.2013

Aerodrom v_naložbo_večjo_od_lastne_tržne_vrednosti_brez_pečata_lastnikov_Manjši vlagatelji naložbi niso naklonjeni, največji lastnik država pa je brez glasovalnih pravic Aerodrom v naložbo, večjo od lastne tržne vrednosti, brez pečata lastnikov? Uprava Aerodroma Ljubljana na skupščini delničarjev ne želi iskati potrdila za 55 milijonov evrov vredno naložbo v nov potniški terminal, ki za tri milijone presega tržno vrednost celotne družbe. Na junijski skupščini pa bi se točka vendarle lahko znašla na dnevnem redu. Ali to pomeni rdečo luč za eno največjih gradbenih naložb v državi? Uprava Aerodroma Ljubljane, ki jo vodi Zmago Skobir, na vprašanje, ali bodo na skupščini delničarjev iskali potrditev lastnikov za naložbo v drugi terminal, pojasnjuje, da so vlaganja del vodenja poslov družbe ter da so v skladu z veljavno zakonodajo in statutom družbe v pristojnosti uprave. Dodajajo, da delničarje že več let obveščajo o naložbah tako na skupščinah kot tudi na srečanjih uprave z delničarji.

Pravniki: Potreben sklep skupščine Uprava pa mora po 330. členu ZGD-1 pri naložbah, ki presegajo 25 odstotkov knjigovodske vrednosti, pridobiti sklep skupščine. Kot pravi Aljoša Dežman, odvetnik in docent na pravnih fakultetah v Ljubljani, Novi Gorici in v Mariboru, je ta člen nekoliko nejasen, zlasti v primerih tako imenovanih razdrobitev vlaganj, a je slovenska sodna praksa izrekla, da mora uprava za naložbe, ki presegajo četrtino bilančne vrednosti družbe, četudi gre za odplačne posle, iskati potrditev lastnikov. »So pakazm ob morebitnih kršitvah člena sorazmerno blage. Posel brez potrditve skupščine ni ničen - to je prinesla novela zakona v letu 2008 -, lahko pa delničarji uveljavljajo morebitno odškodninsko odgovornost poslovodstva družbe, vendar morajo za to biti izpolnjene vse predpostavke nastanka odškodninske zaveze, zlasti, da je s takšno naložbo šlo za oškodovanje družbe in da poslovodstvo za zadnje odgovarja. Ato je sorazmerno težko dokazati, v večini primerovje pričakovati, da bo šlo za običajne pravne posle, brez elementov nastanka odškodninske zaveze,« pojasnjuje Dežman. Po njegovem je tukaj sporno, če lahko uprava z razdrobljenostjo pravnih poslov - torej sklenitvijo večjega števila pogodb, ki skupaj presegajo četrtino premoženja družbe, vsaka zase pa ne, in so vse usmerjene k doseganju nekega istovrstnega cilja - tudi obide to določbo zakona po njenem namenu. Junija je pričakovati burno skupščino Po naših informacijah nameravajo mali delničarji na prihodnji skupščini - navadno jo uprava skliče v drugi polovici junija - na glasovanje uvrstiti tudi načrtovano naložbo. Večina institucionalnih vlagateljev naj bi bila proti gradnji drugega terminala zaradi pomislekov o donosnosti in straha pred neuspelo naložbo, po drugi strani pasi želijo izplačil dividend. Glas malih vlagateljev - predvsem institucionalnih - bi lahko bil uslišan. Država ima s Kadom, Sodom in Zavarovalnico Triglav sicer v lasti 69 odstotkov Aerodroma Ljubljana, a je po decembrskem sklepu agencije za trg vrednostnih papirjev (ATVP) zaradi kršenja prevzemnega zakona ostala brez pravice do glasovanja. Tako bo tudi ostalo, dokler ne izda prevzemne ponudbe za Aerodrom ali ne zniža lastniškega deleža pod 33-odstotni prevzemni prag. (Razen ob morebitni uspešni tožbi države zoper ATVP, kar pa je, sodeč po dozdajšnjih sodnih praksah, malo verjeten razplet.) Kot je pred dnevi poročal Dnevnik, pa bi mali delničarji lahko upravi zagodli že s predlogom visoke dividende. Aerodrom ima namreč 43 milijonov evrov finančnih naložb - vecma od tegaj e likvidnih -, ki bijih vlagatelji najraje prejeli v obliki dividend. Uprava načrtuje financiranje naložbe predvsem na krilih teh sredstev, ob tem pa še skoraj 13 milijonov evrov vredne injekcije iz evropskih skladov. Kaj moti vlagatelje? Drugi terminal Aerodroma Ljubljanabibilpo načrtih velik 31.200 kvadratnih metrov, stal pa 55 milijonov evrov, kar na kvadratni meter pomeni 1.750 evrov. To je po ocenifinančnikov, ki ne želijo biti imenovani, ob upoštevanju razmer v slovenskem gradbeništvu, preveč. Vlagatelji dvomijo o smiselnosti naložbe v času ohlajanja gospodarstva. Letalski prevozi so namreč odvisni od gibanjabruto domačega proizvoda, napovedi za Slovenijo so letos negativne, v prihodnjepajepričakovatiblago rast. V prvih treh četrtletjih lani je število potnikov medletno upadlo za 13 odstotkov. Uprava poj asnjuj e, da j e projekt potreben za odpravljanje ozkih grl in višje kakovosti storitev ter večjih možnosti za dvig komercialnih prihodkov družbe. »Končna vrednost investicije pa bo znana, ko bodo zaključena vsajavna naročila, in zanjo pričakujemo, da bo nižja od prvotno ocenjene,« so nam še pojasnili. • P^- milijonov evrov je ocenjena vrednostv nov potniški terminal. (■■!&%_?*. "" y^ r^H:, tw^ ~' J ' r '^~ ! : : -' '■'-' ► milijonov evrov je tržna vrednost __, JMjmt^^S^^^M^:...^ *j^^^^|e_3 Aerodroma. ► milijonov evrov finančnih sredstev je imel Aerodrom Ljubljana v bilanci konec lanskega novembra, večina sredstev je likvidnih.

 

Medij: Finance
Avtorji: Ugovšek Jure
Teme: mali delničarji, ZGD-1 zakon o gospodarskih družbah
Rubrika / Oddaja: Dogodki in ozadja
Datum: 05. 03. 2013 
Stran: 5