KANAL A, 15.12.2010, SVET NA KANALU A, 18.00

Adria_Airways_v_te_avahGREGOR TREBUŠAK: Edini letalski prevoznik v državi umira na obroke. V prihodnjih dveh letih bi morala Adria Airways namreč poravnati večino dolga, ki se je nabiral zadnjih 35 let. A je že danes jasno, da to ne bo šlo in da so možnosti le še tri: malo verjeten dogovor izven sodišča, prisilna poravnava in stečaj. V tem primeru pa bi Slovenija ostala brez enega ključnih logističnih stebrov, ki ta hip poskrbi za več kot 80 odstotkov zračnih prevozov pri nas.

S tem bi država nedvomno izgubila status političnega in gospodarskega igralca na Balkanu, kamor tuji prevozniki z Brnika zgoraj gotovo ne bodo letali, ker se jim to preprosto ne izplača. No, dan D naj bi za Adrio nastopil še pred koncem leta. Tako pravi ekonomist Maks Tajnikar, ki vodi Adriin upravni odbor. In vse skupaj, pravi, bi bilo lažje, če država prek družbe PDP ne bi tako dolgo odlašala z dokapitalizacijo. Predstavnik lastnika, Matej Golob Matzele, pa odgovarja, da zato ni denarja in da bodo morali v Adrii rezerve poiskati v svojih vrstah. Mirko Mayer.
MIRKO MAYER: Niso samo letala, kar pri Adrii leti v nebo. Tu so izgube. Samo v zadnjih dveh letih prek 17 milijonov evrov v rdečem. In tu so dolgovi, našteva prvi mož upravnega odbora Maks Tajnikar. Skoraj 90 milijonov bankam, skoraj 30 so dolžni dobaviteljem. Adria, pravi Tajnikar, bi potrebovala svež kapital.
MAKS TAJNIKAR (predsednik upravnega odbora Adrie Airways): S strani lastnikov. Glavna lastnika sta PDP in Nova ljubljanska banka. Verjetno tam okoli 15 do 18 milijonov. 
MAYER: A v pisarni večinskega lastnika, državne družbe PDP, je Matej Golob Matzele kratek.
MATEJ GOLOB MATZELE (izvršni direktor Posebne družbe za podjetniško svetovanje): Saj bi to šlo, ne, če bi bil denar.
MAYER: Dali smo 4,7 milijona, dva Adrii, preostanek hčerinski Adria Tehniki. In prek tega ne bomo šli.
GOLOB MATZELE: Morajo sodelovati tudi zaposleni v Adrii oziroma njeno poslovodstvo.
MAYER: Prav na to opozarja Rajko Stankovič na čelu malih delničarjev. Od oktobra je šlo samo za plače 21 milijonov, dobra dva milijona na mesec, skoraj 4.500 evrov mesečno na zaposlenega. Kronski očitek šefu Adrie Tadeju Tufku.
RAJKO STANKOVIČ (predsednik Društva Mali delničarji): Všečen posadkam, vendar že takrat so vedeli, da so te plače žal neprilagojene trenutni situaciji.
MAYER: In če gre Adria v stečaj, z Brnika najbrž ne bomo več leteli na Balkan. Velikim se to pri nas pač ne bo izplačalo. In ukinitev rednih linij je tudi diplomatski problem, pravi evroposlanec Ivo Vajgl.
IVO VAJGL (evropski poslanec): Če bo Adria iskala strateškega partnerja, mora biti to močan partner, ki ima podobne interese, kot jih ima Adria sama.
MAYER: Govori se, da lastniški pristanek v Adrii najbolj zanima nemško Lufthanso. Prvi mož Adria pa bo svoji službi, po naših informacijah, pomahal že do konca leta.


Medij: Kanal A
Avtorji: Mayer Mirko
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Svet
Datum: 15. 12. 2010 
Termin: 18:00
Trajanje:3