Finance, 08.05.2015

Mesov ŽGP_je_še_vedno_večji_od_Miklavčičevega_GH_Holdinga_a_popuščaMesov ŽGP je še vedno večji od Miklavčičevega GH Holdinga, a popušča. Lam so v Železniškem gradbenem podjetju zmanjšali prihodke z 92 na 82 milijonov, letos bodo upadli na 65 milijonov. Leto 2013 je bilo za Železniško gradbeno podjetje (ŽGP) odlično. Prihodke so več kot rjodvojili in s 45 milijonov skočili na 92 milijonov evrov. Če bi nadaljevali takšen tempo, bi iz ŽGP nastal novi SCT, le da bi bil v državni lasti. Prav zato, ker je ŽGP državno podjetje in ker jim prihodki upadajo, Dušana Mesa nismo uvrstili na lestvico novih gradbenihbaronov. Na lestvici bi sicer zasedel četrto mesto in prehitel Blaža Miklavčiča iz GH Holdinga, Id je lani ustvaril 80 milijonov evrov prihodkov. Prihodki dol, dobiček gor Letos v ŽGP pričakujejo upad prihodkov z letošnjih 82 milijonov na približno 65 milijonov evrov.

Vendar naj bi ob tem povečali EBIT, pravi Dušan Mes, generalni direktor Slovenskih železnic. Dobiček pred obrestmi in davki naj bi letos zrasel z lanskih 3,3 milijona evrov na 5,9 milijona evrov. Vletu 2016 in 2017 pa v ŽGP pričakujejo rast prihodkov in dobička. Kje bodo iskali nove posle? Dušana Mesa ne skrbi : v pripravi so novi razpisi pri prenovi železniškega sistema, tudi v letu 2016 bo dovolj projektov, je prepričan. Kako se delijo posli Po naših informacijah naj bi ŽGP več poslov, Id bi jih moral opraviti sam, ali kot izvajalec GH Holdinga ali v partnerstvu, oddal drugim družbam, med drugim podjetju Rafael, ki je 12-odstotni lastnik ŽGP, ali pa drugim izvajalcem. Na Slovenske železnice (SŽ) smo vprašali, koliko poslov so v zadnjih petih letih oddali družbi Rafael in koliko so jih oddali letos. Natančnega odgovora nismo dobili, povedali pa so: »Družba Rafael je eden izmed podizvajalcev podjetja SŽ -ŽGP. Z vsemi podizvajalci sodelujemo pod enakimi pogoji, kot je to zapisano v internih pravilih podjetja, s pridobivanjem konkurenčnih ponudb,« pravi Dušan Mes. Podjetje Rafael naj bi tudi pridobilo posle od podjetja SŽ Infrastruktura po prenovi plazu pri Sevnici. »SŽ Infrastruktura je sanacijo oddala podjetju ŽGP, za nekatera dela pa smo pridobili podzivajalce, med drugim tudi podjetje Rafael,« pravijo na SŽ. Zanimalo nas je tudi, kako so si izvajalci delili projekte pri obnovi po žledu na progi Borovnica-Logatec. »Izvajalec del je ŽGP, podjetje Rafael pa je sodelovalo zgolj pri manjšem delu projekta kot podizvajalec pri montaži stebrov voznega omrežja na določenem odseku proge, izbrani so bili med petimi konkurenčnimi ponudbami,« pravijo na SŽ. Privatizacija ŽGP? Ali s tem na SŽ želijo oslabiti položaj ŽGP, nato pa ga privatizirati? »Vrednost družbe ZGP seje v zadnjih letih močno povišala,« odgovarjajo na SŽ. Ko smo Dušana Mesa v intervjuju za Finance Weekend spraševali o pripravah na privatizacijo ŽGP, je zatrdil, da ne potekajo nobene priprave. »ŽGP je trenutno najboljše gradbeno podjetje v Sloveniji z najboljšim potencialom in referencami za železniško infrastrulcturo,« trdi Mes. Njegov cilj je, da bi SŽ najprej postal stoodstotni lastnik ŽGP, kar pomeni, da bodo morali izplačati družbo Rafael in male delničarje. V naslednji fazi pa naj bi iskali strateškega partnerja, ki bi jim dolgoročno lahko zagotovil nove trge. Bi to lahko bil Miklavčičev GH Holding? »Mislim, da ne. GH Holding podjetju ŽGP ne bi prinesel dovolj dodane vrednosti,« je takrat povedal Mes. Skupina Slovenske železnice je sicer v letu 2014 povečala prihodke za 10 odstotkov, na 557 milijonov evrov, čistega dobička je bilo 14,4 milijona evrov. Letos pričakujejo rast prihodkov, še posebno v tovornem prometu. 

 

Medij: Finance
Avtorji: Koražija Nataša
Teme: mali delničarji
Rubrika / Oddaja: Dogodki in ozadja
Datum: 08. 05. 2015 
Stran: 8